Long time no see

Hej på er igen,
Plötsligt funkar appen för mig och andan föll på, så här kommer en liten uppdatering. 

Vi har jobbat på som galningar med att riva gamla ladan och äntligen är den delen vi kan påverka klar, nu måste grävmaskinen ta över och gräva för nya grunden. Tyvärr har det regnat alldeles för länge så just nu är marken alldeles för mjuk och geggigs för att köra stora maskiner på. Vi hoppas att hösten klarnar upp snart!

Under tiden har jag pysslat med Prinsen som i princip är klar för uppsittning. Han drog vargtänder för två veckor sedan så han har fått vila från bett nu, men till veckan kan vi sätta igång igen. Jag fick beställa ytterligare en ny sadelgjord eftersom mina hästar nuförtiden är betydligt större, i kombination med ovanligt korta stroppar på hoppsadeln. 

Amie vilar till våren då vi ska sätta igång igen, henne har jag suttit på men sedan verkar hon behöva mer tid att växa klart på. Så förhoppningsvis är hon i slag framåt vårkanten. 

Fölen växer och frodas och vi har börjat planera inför nästa betäckningssäsong. Tyvärr blir det inga föl till sommaren eftersom Cazmira inte tog sig i år. På’t igen till våren! Under tiden roar jag mig med lugnare ridning på den häftigaste häst jag haft glädjen att sitta på. 

Till Diane har vi precis beställt semin så det blir Dante Weltino på henne till våren, längtar! Han är en sån där magisk häst för mig, vacker, mycket power, allt stämmer liksom. Det blir första gången vi använder fryst semin, men eftersom Diane alltid tagit sig på första försöket hoppas vi att det ska gå vägen. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)